Kreativschaffende haben heute mehr Ausdrucksmöglichkeiten als jemals zuvor - gleichzeitig wird die Darstellbarkeit der Welt mit zunehmender Komplexität und Nuancierung immer schwieriger. Was der Branche fehlt, sind nicht (noch mehr) Technik und Daten, sondern eine neue Art zu denken. Design Unlimited präsentiert eine explorative Denk- und Designmethode, die dynamische Identitäten und bedeutungsvolle Verbindungen zwischen Menschen und Marken erschafft.
Technik wird hier nicht mehr nur als Werkzeug begriffen, sondern als Partner, und die vielfältigen Phänomene unserer Umwelt zum treibenden Faktor von Gestaltung. Design wird zum co-kreativen Prozess zwischen Mensch, Maschine und Umwelt. Patrik Hübner und Larissa Lenze öffnen eine neue Dimension zwischen Idee, Story und Gestaltung, um grenzenlos zu denken, zu gestalten und Ungesehenes sichtbar zu machen.
A design approach to help brands, agencies and cultural institutions to set themselves apart by fusing storytelling and communication design with creative algorithms, data, human interaction and programming.
Today's creative professionals have more opportunities for expression than ever before - at the same time, the world is becoming increasingly difficult to depict as it is becoming more and more complex and nuanced. What the industry is missing is not (more) technology and data, but a new way of thinking. Design Unlimited presents an explorative way of thinking and designing that creates dynamic identities and meaningful connections between people and brands.
Design is shown as a co-creative process between human beings, machines and the environment in which technology is no longer understood as a tool, but as a partner, and the diverse phenomena of our environment become the driving factor of design. Patrik Hübner and Larissa Lenze open up a new dimension that incorporates ideas, stories and designs and that allows thinking and designing without boundaries to make the unseen visible.